Terkini PRK Merlimau

Terkini @RT

Big Boss No. 3 PAS akan di"korban"kan di Kerdau !!!

Kepimpinan tertinggi PAS telah memilih calonnya untuk pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) kawasan Kerdau pada mesyuarat di ibu pejabat parti di sini pada Ahad, kata setiausaha agung PAS Datuk Mustafa Ali.

Beliau berkata nama calon itu bagaimanapun akan hanya diumum oleh Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat di Kerdau pada Khamis.

"Kami telah memilih calon itu semasa mesyuarat Dewan Harian (jawatankuasa pengurusan) hari ini. Ia akan hanya diumum serentak dengan calon Merlimau Khamis ini," katanya kepada Bernama ketika dihubungi.

Beliau bagaimanapun enggan mengulas mengenai spekulasi bahawa parti itu telah memilih naib presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man, yang juga ketua bahagian PAS Kuala Krau untuk pilihan raya kecil DUN Kerdau.

Spekulasi itu timbul selepas tugasnya sebagai pengarah parti untuk pilihan raya kecil Merlimau digantikan dengan Datuk Abdul Halim Abdul Rahman. Keputusan itu dibuat pada mesyuarat yang sama hari ini.

Pada pilihan raya umum lepas, Tuan Ibrahim bertanding di kerusi DUN kawasan Jengka.

Pilihan raya kecil Kerdau akan diadakan serentak dengan Merlimau. Suruhanjaya Pilihan Raya menetapkan tarikh pencalonan pada 26 Feb manakala hari pengundian pada 6 Mac.

Kerusi DUN kawasan Kerdau kosong berikutan kematian penyandangnya Datuk Zaharuddin Abu Kasim, 63, dari Barisan Nasional, pada 12 Feb.

BERNAMA


No comments:

Post a Comment

UMNO Online

Utusan Online

BERNAMA